Ubezpieczenie Assistance – co to takiego?

Assistance to rodzaj dobrowolnego ubezpieczenia, którego głównym celem jest zapewnienie ubezpieczonemu pomocy w zakresie medycznym, technicznym, informacyjnym oraz prawnym w przypadku pojawienia się awarii. Najczęściej dotyczy to dziedzin życia takich jak transport samochodowy, podróże czy zdrowie. Wyobraźmy sobie sytuację, w której jedziemy w długą, kilkugodzinną podróż samochodem i nagle dochodzi do awarii pojazdu wskutek pęknięcia opony, stłuczki, braku paliwa itd.

Nie zawsze da się dokonać naprawy na miejscu, a awarie często zdarzają się w najmniej sprzyjających okolicznościach, np. w nocy, w trakcie świąt czy podczas wakacji. Jeżeli posiadamy ubezpieczenie Assistance, wystarczy, że zadzwonimy do swojego ubezpieczyciela, a on zorganizuje dla nas niezbędną pomoc techniczną. Ponadto uzyskamy również pakiet informacji odnośnie najbliższych stacji paliw, natężenia ruchu czy możliwych utrudnień na trasie.

Assistance – infolinia 24 godziny na dobę

W przypadku większości firm ubezpieczeniowych infolinie funkcjonują przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Tak duża dostępność sprawia, że coraz większa liczba Polaków decyduje się na skorzystanie z ubezpieczenia Assistance. Według danych opublikowanych przez Mondial Assistance, w 2016 roku tę polisę zakupiło aż 2,6 mln naszych rodaków. Z kolei jeszcze 3 lata wcześniej Assistance posiadało tylko 1,1 mln kierowców.

Artykuł powstał przy współpracy z właścicielem strony https://pomoc-drogowa-rzeszow-a4.pl/